Riepu meklētājs


Ievadiet interesējošo riepas izmēru, nosaukumu vai ražotāju.
Piemēri: 2055516 vai Dunlop 2055516

Ievadiet interesējošo riepas izmēru, nosaukumu vai ražotāju.
Piemēri: 2055516 vai Dunlop 2055516

Ievadiet interesējošo riepas izmēru, nosaukumu vai ražotāju.
Piemēri: 2055516 vai Dunlop 2055516

Kā sasniegt labākos riepu rezultātus?

Kā pareizi veikt riepu apkopi
Regulāra kopšana ir vienkāršs un lēts veids, kā paildzināt riepu ekspluatācijas laiku. Pārbaudiet riepas regulāri mājās, servisā vai uzpildes stacijā.

Kontrolsaraksts:
Pārbaudiet spiedienu un salīdziniet ar ražotāja ieteikumiem vai uz riepas marķējuma sānos (ja tās ir pareizas riepas šim transportlīdzeklim)
Vizuāli pārbaudiet vai nav nekādu iegriezumu, izvirzījumu vai sānu bojājumu.
Pārbaudiet protektoru dziļumu. Ir neliels mērinstruments, lai precīzi noteiktu protektoru dziļumu.
Pārbaudiet un noregulējiet, ja nepieciešams, spiedienu. Atcerieties – ne visos servisos mērinstrumenti ir precīzi.
Notīriet netīrumus ap ventiļiem, uzskrūvējiet ventiļu uzgaļus un pārbaudiet noplūdi (it īpaši pēc uzsūknēšanas).
Izņemiet no protektoriem akmeņus un citus svešķermeņus.
Ja pazīmes norāda uz pārāk lielu vai nevienmērīgu nodilumu, pārbaudiet stūres mehānisma savirzi.
Ja pazīmes norāda uz nodilumu riteņu bloķēšanas rezultātā, pārbaudiet bremzes.
Ja ir pamanāmas vibrācijas, riteņa svārstīšanās vai nevienmērīga riepas nodiluma pazīmes, veiciet riepu balansēšanu.

Riepu pārbaude
Ir svarīgi pārbaudīt riepas pirms un pēc gariem ceļojumiem, ka arī to laikā.

Skatieties šeit:
Vai riepu protektoram un sienām nav nevienmērīga nodiluma pazīmju?
Vai ir redzami bojājumi (griezumi, izvirzījumi utt.)?
Vai protektoros nav iestrēguši akmeņi vai asi priekšmeti?

Izņemiet visus sīkos akmeņus un citus priekšmetus. ar piemērotu darbarīku, nesabojājot gumiju. Citi svešķermeņi, kā piemēram naglas ir jāatstāj vietā, kamēr riepai neizplūst gaiss un nav iespējas uzlikt citu riepu, līdz transportlīdzekli var aizbraukt līdz tuvākajam riepu servisam, lai to saremontētu. Ja ass priekšmets ir izspiests no riepas, riepa noteikti kļūs tukša. Drošāk ir aizbraukt uz riepu servisu un nomainīt riepu, nevis to darīt ceļa malā.

Riepas spiediens
Galvenais apstāklis riepu uzturēšanā labā stāvoklī ir gaisa spiediens. Gaiss nodrošina labākos rādītājus, nodrošina maksimālu ekspluatācijas laiku un notur transportlīdzekļa masu un tās slodzi. Braucot ar nepilnīgi piepumpētām riepām, Jūs samazināt riepu ekspluatācijas laiku. Tas notiek tādēļ, ka deformējas sānu mala, kura normālos apstākļos nedrīkst saskarties ar ceļu, jo šādi tā tiek pakļauta spriegumam, ko parasti normālos apstākļos uztver protektors un gaiss riepā. Tas var novest arī pie sliktas vadāmības un riepas pārsprāgšanas ātrumā.
Gaiss jāpārbauda tikai tad, kad riepas ir aukstas.
Pareizs spiediens ir norādīts Autovadītāja rokasgrāmatā.

Riepu glabāšana
Mājās pārbaudiet ventiļu uzgaļus (jo īpaši ievērojiet uzsūknēšanu), aizvietojiet trūkstošos uzgaļus. Ja riepām ir pamanāmas jebkāda veida nevienmērīgs nodilums, ir jāpārbauda transportlīdzekļa riteņu savērsums un jāpārbauda, vai riteņi ir balansēti.

Riepas jāglabā vēsā, sausā vietā, kur nav tiešu saules staru un pēc iespējas tālāk no elektrību ģenerējošām ierīcēm. Glabājot riepas ārpus telpām, tās absorbē mitrumu un paaugstina risku, ka tās var priekšlaicīgi kļūt nederīgas lietošanai.

Pareiza braukšana
Tas kā Jūs braucat vistiešākajā veidā ietekmē riepu stāvokli.

Tālāk minētie padomi palīdzēs Jums pasargāt riepas:
Izvairieties braukt pār akmeņiem, ietves malām vai citiem paaugstinātiem šķēršļiem.
Izvairieties novietot transportlīdzekli vietās, kur izlieta eļļa, smērvielas, dīzeļdegviela vai citas ķīmiskas vielas.
Pirms ceļojumiem, kad transportlīdzeklis ir pilnībā noslogots pārbaudiet spiedienu riepās.
Pirms un pēc gariem ceļojumiem vai lielceļu ceļojumiem, uzmanīgi pārbaudiet riepas un spiedienu tajās (nepārbaudiet spiedienu, kamēr riepas ir siltas)
Automašīnām ar stūres pastiprinātāju, nedrīkst griezt stūri, kamēr automašīna neatrodas kustībā.)
Izvairieties braukt pa raupjiem, nelīdzeniem, neuzklātiem vai pa nogružotiem segumiem. Ja tas nav iespējams, uzreiz pēc braukšanas pārbaudiet riepas, lai pārliecinātos, ka nekas nav iestrēdzis to protektorā. Pārbaudiet, vai sāniem nav redzami griezumi vai izvirzījumi.

Izvairīšanās no problēmām ar riepām
Ir daudzi iemesli riepu problēmām, trīs galvenie no tiem ir:

Problēmas, kas saistītas ar nepietiekamu spiedienu
Aptaujas riepu servisos parādīja, ka gandrīz 25% no visām pārbaudītajām riepām spiediens ir par 10% zemāks nekā noteikts. Pārāk zems spiediens ir viens no iemesliem, kādēļ nodilst plecs, parādās nevienmērīgs protektora nodilums un priekšlaicīgi riepu defekti. Taču ievērojiet, ka pārāk liels spiediens arī noved pie problēmām ar riepām, pārlieku liela riepas nodiluma un pāragriem bojājumiem.

Pārslodzes bīstamība
Ir aizliegts iekraut automašīnās, vieglajos furgonos, mazsvara treileros kravu, kas pārsniedz pieļaujamo normu. Pārkraušana noved pie pārāk lielas riepu slodzes, palielina normālo izlieci un izraisa pārkaršanu. Tas izraisa riepu ātrāku nodilšanu, lielāku pakļaušanos bojājumiem un neparedzētu bojājumu bīstamību.
Vienmēr pārbaudiet transportlīdzekļa rokasgrāmatu, lai noteiktu atļautā spiediena un slodzes normu.

Liela ātruma ietekme
Ceļojot lielus attālumus ar lielu ātrumu, notiek uzkaršana. Tas noved pie paaugstināta riepu nodiluma un novirzēm.
Uzturiet riepas labā stāvoklī, pareizi piepumpētas un brauciet ar maksimāli pieļaujamo ātrumu, lai nepieļautu karšanu.

(Avots: dunlop-tires.com )